بازاریابی یعنی چه؟ هیچ شده است که پیش خودتان، از خودتان بپرسید که بازاریابی اصلاً و اصولاً چیست؟ در ده دوازده سال اخیر، از افراد بسیاری که سالها در کار فروش کالا یا خدمات بودند این سوال را پرسیده ام. موفق ترین آنها هم گاهی در بیان یک تعریف کوتاه و مختصر از بازاریابی دچار مشکل می شد. هر کسی تعریفی را ارایه می داد و از دید خودش فکر می کرد که دارد جامع ترین و کامل ترین پاسخ را میدهد. اما متاسفانه کمتر اتفاق می افتاد که فردی بیاید و یک تعریف درست و حسابی از بازاریابی به ما بدهد. بازاریابی یک هدف ناب و مشخص دارد: «کمک» به «پاسخگویی به نیاز یا نیازهای مشترک» «گروهی از مردم» - کار بازاریاب (چه روی اینترنت یا در فضای واقعی) در اصل این است که آن گروه از مردم را که نیاز یا نیازهای مشترکی دارند و البته «قدرت خرید» نیز دارند بیابد و به آنها «کمک» کنند تا با شناخت، خرید (یا مصرف) کالا و خدمات ما، آن «نیاز» را برطرف سازند و به آن در حقیقت پاسخگویند. ببینید بازاریابی درست مثل شکار یا ماهیگیری است. برای شکار و ماهیگیری شما نیاز به یک سری ابزار دارید : اولین گام برای بازاریابی «جمع آوری» اطلاعات است: من برای شکار کجا باید بروم؟ چه فروشگاهی را می شناسید که لوازم شکار یا ماهیگیری بفروشد؟ آیا مجله ای در این زمینه چاپ می شود؟ شکارچیان یا ماهیگران معروف و مشهور کجا جمع می شوند و چطور می توانیم آنها را پیدا کنیم؟ با پرسش هایی از این دست، علاقمندان، شروع به جمع آوری اطلاعات می کنند. ماهیگیران باید که انواع ماهی را نیز بشناسند و بدانند که نیاز ماهیها (از لحاظ نور و غدا و دما و درجه حرارت و ...) چیست؟ به همین ترتیب است که بازاریاب باید بداند مخاطبین هدفش کجا قرار دارند و نیازهای آنان چیست؟ «قدرت خرید» مخاطبین هدف بسیار مهم است و بازاریاب های موفق وقت و سرمایه خود را در جایی صرف می کنند که برایشان بازده دارد.
بازاریاب های موفق، از کوچک شروع می کنند. هدف خودشان را می دانند و البته و مهمتر از آن «کالا» و یا «خدماتی» را که عرضه می کنند بخوبی می شناسند. کار بازاریاب در واقع این است که «استفاده از آن کالا یا خدماتی که عرضه می کند را به مردمی که برای پاسخگویی به نیازهایشان به آن محصول یا خدمات احتیاج دارند توصیه می کند.» ببینید این قضیه خیلی مهم است: بازاریاب توصیه می کند ... نمی فروشد! فروش با بخش و یا واحد فروش است. شما وقتی کالا یا خدماتی را به یکی از دوستانتان توصیه می کنید، مثلاً وقتی که می گویید که برو فلان فیلم را ببین یا فلان کاست موسیقی را بخر، در واقع دارید خرید بلیط فیلم یا آن کاست را توصیه می کنید. شما دارید برای آن فیلم یا کاست موسیقی بازاریابی می کنید - گاه بدون آنکه خودتان خبر داشته باشید. افرادی که چیزی را توصیه می کنند حتماً خودشان آن را مصرف کرده اند و از آن رضایت داشته اند پس بازاریاب های موفق کسانی هستند که خودشان مصرف کننده کالا و خدماتشان هستند و از آن واقعاً رضایت دارند. کالا و خدماتی را بازاریابی کنید که واقعاً آن را خودتان نیز استفاده می کنید و از اینکه آن را بکار می برید رضایت دارید.
شرکت ها و موسسات، چه بزرگ و چه کوچک، به نظر من باید تحقیق وشناسایی بازار هدف را سر لوحه اقداماتشان قرار دهند. نیازهای واقعی (کوتاه یا بلند مدت) بازارشان را پیدا کنند و خدمات یا محصولاتی را عرضه کنند که بتواند نیاز مردم را جواب بدهد. متقاعد کردن شرکت ها و موسسات در بکار گیری یا روی آوردن به بازاریابی حرفه ای کار ساده ای است شاید خیلی از آنها فکر می کنند تبلیغ یعنی بازاریابی، اما تبلیغ تنها یکی از ابزارهای بازاریابی است. بازاریابی حرفه ای استراتژی های متعددی دارد، تکنیک ها و تاکتیک های متعددی دارد که بازاریابان حرفه ای باید که آن شیوه ها و روش ها را بیاموزند و بلافاصله به همکاران خود آموزش دهند. حیات سیستم های کوچک و بزرگ در گرداب گسترده گیتی به میزان آموزشی که می بینند و یا ارایه می دهند بستگی دارد. به آنهایی که در برابر ایجاد تیم ها و یا واحدهای بازاریابی در یک شرکت یا موسسه کوچک مقاومت می کنند باید این را گفت که جلب اعتماد مخاطبین شما کار ساده ای نیست، کسی از کالا یا خدماتی که ارایه می دهید مطلع نیست، مزایای استفاده از کالا و خدمات شما را نمی دانند، پس چه باید کرد: گروه هایی را باید تعلیم داد تا به درستی کالا و خدمات شما را به دست مصرف کننده واقعی برسانند.
آیا تا به حال دقت کرده اید بعضی افراد بدون توجه به مسائل و مشکلات , چقدر در سر زندگی و شاد بودن توانا هستند؟ تحقیقات نشان می دهد این حالت ذاتی یا خدادادی نیست بلکه یک مهارت است که این افراد ان را در خود پرورش داده اند . شما هم اگر بخواهید می توانید این مهارت را کسب کنید و زندگی خود را لبریز از شادی و نشاط سازید.
اشخاص شاد با زندگی همراهی می کنند.!!!
هر کسی تقدیری در زندگی دارد و این به عهده خودش است که با قسمت خود بجنگد یا با آن همکاری کند اما ایا این حرف به این معنی است که فرد باید دراز بکشد و بگذارد زندگی روند خود را طی کند؟
مسلما نه! در عوض می تواند روشی در پیش گیرد که به بهترین وجه ممکن با مسایل مواجه شود و حداکثر تلاش خود را در این زمینه نشان دهد در ان صورت متوجه راه های جدیدی می شود و با کشف آن ها انرژی تازه ای کسب می کند . شخص می خواهد در زندگی , تقدیر و سر نوشت خود را بفهمد آیا ترجیح نمی دهید به جای جنگ با زندگی کنار بیایید؟
اشخاص شاد فقط مثبت نمی اندیشند بلکه مثبت عمل می کنند.
مثبت اندیشی مسلما جای خودش را دارد. برای شاد بودن باید افکار خود را عوض کنید. اما منتظر از راه رسیدن احساسات نباشید. اشخاص دارای قدرت کنترل مستقیم بر چگونه عمل کردن و چگونه اندیشیدن خود هستند. اگر می خواهید شخص شادتری باشید , شادمانه تر عمل کنید. اگر می خواهید شخص مهربان تر و با عاطفه تر عمل کنید. اگر می خواهید منش دوستانه تری داشته باشید دوستانه تر عمل کنید.احساسات پس از عمل کردن از راه می رسند.
اشخاص شاد آن چه را که احتیاج دارند طلب می کنند.
همان طور که نعمت ها معمولا از آسمان به زمین نمی افتند, از شکایت کردن نیز چیزی عاید اشخاص نمی شود. اگر به ظرب المثل هر چه بکارید همان را درو می کنید اعتقاد دارید پس به جای شکایت کردن به دنبال خواسته های خود بروید. این انتخاب شماست. می توانید به همین رویه ادامه بدهید, دیگران را متهم کنید و همچنان چیزی عایدتان نشود یا می توانید خیلی راحت آن چه را که خواهید طلب کنید.
اشخاص شاد مشتاق تغییر هستند.
ثابت ماندن و تغییر نکردن مخالف همه قوانین طبیعت است . اگر تلاش کنید که ثابت اتفاق بیفتید, در این صورت همیشه ناراحت خواهید بود
اگر اجازه بدهید ترس از تغییر کردن شما را متوقف سازد , با محروم شدن از خواسته های خود موافق هستید
شما می توانید بر این باور باشید که تغییر باعث آزار اشخاص می شود و در مقابل آن مقاومت به خرج دهید. یا در عوض می توانید تغییرات را با آغوش باز پذیرا باشید و معتقد باشید که وجود آن ها به شما کمک خواهد کرد. همه این ها بستگی به این موضوع دارد که تصمیم بگیرید کدام عقیده را باور کنید.
اشخاص شاد به خود اجازه شکست خوردن نمی دهند.
شکست به این معنی نیست که هیچ گاه به هدف خود نرسید و یا دلیلی بر دست کشیدن از هدف نیست به هدف
دست نیافتن تنها یک معنی دارد: شما به تمرین و تجربه بیشتری احتیاج دارید و مشتاق اشتباه کردن باشید و
تسلیم نشوید. اجازه ندهید یک شکست شما را به گونه ای تحت تاثیر قرار بدهد که همه تلاش های خود را از
بین ببرید و درست مثل یک دونه لذت به خط پایان رسیدن را حس کنید.
اشخاص شاد در زمان حال زندگی می کنند.
اگر نسبت به لحظه حال آگاه هستید و در کنار آن منتظر آینده نیز هستید قادر خواهید بود تا از فرصت ها سود
ببرید. اگر با خودخوری غم گذشته را می خورید چشمانتان به روی امکانات و فرصت های حال بسته خواهد بود در عین حال نافع اینده را نیز از دست خواهید داد . زندگی شاد محصول زندگی کردن در لحظه حال است که اگر از آن خوب استفاده بشود تکیه گاه و ضریب اطمینانی برای داشتن آینده ای خوب و فوق العاده است. اشخاص فقط با آن چه که امروز انجام می دهند می توانند آینده خود را تحت تاثیر قرار دهند.
اشخاص شاد برای اینده برنامه ریزی می کنند.
انسان های شاد می دانند باید تسلط داشتن بر زندگی را تمرین کنند و بر زندگی خود کنترل داشته باشند تا در
برابر احساساتی مانند قربانی بودن یا بی دفاع بودن مقاوم باشند. برنامه ریزی در جهت درست انجام دادن کارها امری ضروری است نه این که وقت خود را بر هر چیزی که توجه فرد را به خود جلب می کند, صرف کند. برای آن چه که برایتان مهم است برنامه ریزی کنید و تصمیم بگیرید تا وقت پول انرژی و منابع محدود خود را برای آن صرف کنید.
آیا از نظر شما برنامه ریزی آینده مالیتان خیلی پیچیده یا مغشوش به نظر میآید؟ آیا فکر میکنید نمیتوانید پول پس انداز کنید چون مشکل دارید؟
؟ به زودی شما برنامهریزی برای آینده را شروع میکنید، به زودی شما پاداش به دست خواهید آورید. استفاده از این راهنما به شما کمک می کند تا آینده مالی خود را تامین کنید.
امنیت اجتماعی
این امنیت و آسایش برای زندگی شما مهمترین امر است، بنابراین آن را در برنامهریزی مالی خود فراموش نکنید. شما هنگامیکه به سن 65 سالگی میرسید عایدی دریافت میکنید که بر طبق میانگین 35 سالگی شما بیشترین حقوق سالیانه است . شما همچنین میتوانید 80 درصد سود در سن 62 سالگی به دست بیاورید . اگر شما درگذشتید، همسر شما ممکن است مستحق سود شما باشد. در سنی که شما بتوانید سود کاملی را به دست بیاورید ، برنامه رایج برای افزایش تدریجی به سن 67 سالگی است. شما می توانید به سودی که به دست آورده اید رسیدگی کنید و یک سرمایه از آنچه که پیش بینی کرده بودید به دست بیاورید .
بیمه زندگی
بیمه زندگی می تواند به شما در حمایت مالی و در طول زندگی حتی در زمان مرگ هم کمک کند. بیمه مهم است اگر ازدواج کردهاید مهمتر آنکه اگر فرزند هم داشته باشید . در اینجا چندین نوع بیمه زندگی وجود دارد.
•پرداخت مبلغی مناسب برای بیمه دوره زندگی برای ذینفع بودن شما است حتی در زمان مرگ هم آسایش را به همراه میآورد. همچنین بیمهها سن شما را نیز افزایش می دهد.
•تمام بیمه زندگی، بیمه پایدار است که بیمه مرگ را هم تامین میکند که ضمانتی برای شخصی است که پول بیمه را پرداخت میکند. کسانی که در این امر برای آسایش و امنیت شرکت میکنند ممکن است سودهایی را پرداخت کنند که بتواند ارزش امنیت را افزایش دهد.
•بیمه زندگی جامع یک اندیشه صحیح و مناسبترین راه برای شخص میباشد . با داشتن محدودیتها، تصمیم به داشتن آرامش و امنیت به مقدار و تناوب پرداخت پول بیمه بستگی دارد و اجازه برای تعدیل میزان قدرت امنیت برای تغییرات در نیازهای افراد میباشد.
•بیثباتی بیمه شبیه به زندگی عمومی در آنجاییکه قابل انعطاف در ارتباط با پرداخت بیمه اوست می باشد . به هر حال با متغییر بودن زندگی دادن پول برای بیمه یک حساب جداگانه می باشد و داشتن امنیت انتخابی است که به آن ارج گذاشته می شود. در نتیجه ارزش امنیت با ایفای سرمایهگذاری سهام نوسان خواهد داشت.
بیمه تندرستی
تندرستی شما از انواع بیماریها و آسیب دیدگیها حفظ میکنتد . بدون تندرستی شما ممکن است در معرض چندین بیماری و تصادف قرار بگیرید . بیشتر مردم از طریق کارفرماهایشان بیمه سلامتی دریافت میکنند.
بیمه ناتوانایی
این بیمه حتما یکی از بیشترین چشم اندازها برای کار در سنین مختلف مردم است. ناتوانی سبب می شود یک بخش از درآمد شما هنگامیکه نمیتوانید کار کنید به هدر رود زیرا شما مریض و آسیب دیده اید. اغلب بیمه نامهها جایگزین 60 تا 80 درصد در آمد شما میشود. (شما همچنین می توانید در آمد خود را از امنیت اجتماعی از مرکز ناتوانی ها یا از طریق Workerscompensation ، اگر در حین کار آسیب دیدهاید تامین کنید . ) اگر کارفرمای شما 60 درصد بیمه ناتوانی شما را تامین کرد، شما قدرت رسیدگی به ضمیمه بیمه نامه که در برگزیده 20 درصد از درآمد شما را دارد خواهید داشت.
بیمه پرستار طولانی مدت
بیمه پرستار طولانی مدت یک طرح برای کمک هزینههای پرستاری پرستار خانگی ، مواظبت پرستار می باشد . این رشد سریع از نوعی بیمه میتواند شما را حمایت کند و سرمایههای شما در مقابل با ارزشترین پرستاری طولانی مدت است . اغلب بیمه نامه ها سودهایی را هنگامیکه پرستاری طولانی مدت به وسیله یک پزشک مانند ضررویات پزشکی ، تعیین میگردد یا هنگامیکه شخص نمی تواند بر اساس نیازهای خود پرستار بگیرید آن را پرداخت میکنند.
بیمه خانه داران
بیمه خانه دارها از سرمایه مالی شما در خانهتان حفاظت میکنند. این تامینات به جبران آسیبهای خانه شما است این بیمه ممکن است اگر کسی آسیبی دیده باشد شما را از بدهی مالی نجات میدهد. وسعت و میزان احتیاجات وابسته به موقعیت شما میباشد، اما اگر شما بتوانید از عهده آن برآیید، این یک راه برای اطمینان 100 درصد شما از خانهتان است.
بیمه خودرود
بیمه خودرو بیشترین اهمیت را دارد چون شما می توانید بعد از تصادف وسیله نقلیه خود را تعمیر کنید و یا اینکه اگر آن گم شد از طریق بیمه ماشین دیگری خریداری کنید. این بیمه یک امنیت مالی است که به شما کمک میکند تا خسارت جانی که به خودتان یا به دیگران وارد آمده جبران کنید.
به موجب تصادفی که پیش آمده از شما شکایت کند شما از طریق بیمه خودرو میتوانید خسارت او را بپردازید .
برنامه ملک و دارایی
روش دیگر برای حفظ کردن آینده مالی خانوادهتان از طریق برنامه ملک و دارایی است . بطور کلی ، برنامه ملک و دارایی شما گرفتن فهرستی از املاکتان است و یا مالیتهای خود را به حداقل رساندن است. برنامه ملک و دارایی به صورت مجموعه است و همچنین موضوعی برای تغییر قوانین .