طبق قوانین FTC (کمیسیون تجارت امریکا) شرکتهایی که در زمینه نتورک مارکتینگ فعالیت می کنند باید کالا و خدمات خود را با رعایت شرایط زیر به فروش برسانند :
۱) سود شرکت باید از فروش محصولات و یا ارائه خدمات باشد نه از حق عضویتی که از افراد گرفته می شود .
۲) قیمت محصولات باید رقابتى باشد و گرانتر از بازار نباشد.
۳) سود و پاداش اعضا از فروش محصولات باشد.
۴) نیاز به سرمایه بالا براى بازاریابى نداشته باشد.
۵) خرید محصول اجباری نباشد.
۶) محصول باید بیرون از زنجیره شرکت هم خریدار داشته باشد.
۷) محصول فقط مخصوص توزیع کننده ها نباشد و بیرون از شرکت هم بشود آنرا تهیه کرد.
۸) پلان کارى و سود دهى شرکت باید شفاف و روشن باشد و براى همه قابل فهم باشد.
۹) اگر فردى نتوانست کسى را وارد مجموعه کند به هیچ عنوان ضرر نکند.
۱۰) درصد افرادى که وارد مى شوند و سود نمى کنند به کسانى که سود مى کنند اختلاف فاحش نداشته باشد.
۱۱) گاهى ورود افراد به طرح باعث ترک شغل قبلى مى شود ، بنابراین شرکت باید کار آفرینى کند و شغل جایگزین در شرکت بوجود آورد.
پیشنهاد FTC به افرادی که می خواهند به عضویت این شرکتها درآیند :
* به یاد داشته باشید که تفاوتی نمیکند کالا تا چه حد خوب باشد و تا چه حد یک طرح بازاریابی چندسطحی قابل اعتماد باشد، شما باید به اندازه سود حاصل از سرمایهگذاری، عرق بریزید. (نابرده رنج گنج میسر نمیشود!)
* وقتی فرصت بازاریابیای چند سطحی را ارزیابی میکنید عقل سلیم خود را به کار ببندید و در جلسات یا هرگونه موقعیت تحت فشار ، پولی نپردازید. برای گرفتن زمانی برای تصمیمگیری اصرار کنید و در مورد آن شرکت تحقیق کنید.
* در برخورد با طرحهایی که ادعا میکنند شما با رشد زیرمجموعه خود، یعنی تعداد توزیعکنندگانی که به خدمت میگیرید، پولسازی میکنید "محتاط باشید" و از مروج طرح بخواهید ادعاهای خود را ثابت کند.
* مراقب در دام افتادن در طرحهایی که در آن به اعضا پول داده میشود تا در مورد درآمدشان از طرح، اغراق کنند، باشید.